فهرست مطالب

در این مقاله از فروشگاه سکه فرمانیه سفری به دنیای گران‌ترین سکه‌های جهان خواهیم داشت و به بررسی عواملی که ارزش آنها را تعیین می‌کنند می‌پردازیم. همچنین، نگاهی به برخی از مشهورترین نمونه‌ها و رکوردهای حراج آنها خواهیم انداخت.




در دنیای سکه‌ها، برخی نمونه‌ها به مراتب فراتر از ارزش ذاتی فلز خود، به عنوان گنجینه‌های تاریخی و هنری ارزشمند شناخته می‌شوند. این سکه‌های کمیاب و منحصر به فرد، مجموعه‌داران و سرمایه‌گذاران را مجذوب خود کرده و در حراجی‌ها به قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسند.












سکه8 فرمانیه



سفری در تاریخ گران‌ترین سکه‌های جهان



عوامل تعیین‌کننده ارزش سکه:



کمیابی:


هر چه یک سکه نایاب‌تر باشد، ارزش آن بیشتر خواهد بود.


وضعیت:


سکه‌هایی که در شرایط عالی نگهداری شده‌اند و از نظر ظاهری سالم هستند، ارزش بیشتری نسبت به سکه‌های آسیب‌دیده دارند.


اهمیت تاریخی:


سکه‌هایی که رویدادها یا شخصیت‌های مهم تاریخی را به تصویر می‌کشند، از ارزش بالاتری برخوردارند.


تقاضا


عوامل اقتصادی، مانند تورم و نوسانات بازار، می‌توانند بر تقاضا برای سکه‌های گرانبها و در نتیجه قیمت آنها تأثیر بگذارند.




مشهورترین و گران‌ترین سکه‌های جهان





سکه Flowing Hair Dollar (دلار موی افشان):



این سکه طلای کمیاب که در سال ۱۷۹۴ ضرب شده است، در سال ۲۰۱۳ به قیمت ۱۰ میلیون دلار فروخته شد و عنوان یکی از گران‌ترین سکه‌های جهان را به خود اختصاص داد.

size pic website Recovered Recovered Recovered 1






سکه دو عقاب (Double eagle)



سکه طلای دو عقابی سنت گوادنز (Saint-Gaudens)، دومین سکه از گران‌ترین سکه‌های جهان و همچنین نوع کمیاب آن به شمار می رود.


این سکه در سال ۱۹۳۳ ضرب شده و گفته می شود که تعداد ۴۴۵,۵۰۰ از این سکه در همان سال ضرب شده که آخرین سال تولید این سکه بوده است.



این سکه در نهایت به قیمت ۵۹/۷ میلیون دلار فروخته شده است. تقریباً هیچ کدام از سکه ها وارد چرخه نشدند و به خاطر انحلال استاندارد بومی طلا در سال ۱۹۳۳ ذوب شدند.




سکه سنت گوادنز با دو عقاب (Saint-Gaudens Double Eagle)



این سکه، سکه ای است ۲۰ دلاری از جنس طلا که به وسیله ضرابخانه ایالات متحده بین سالهای ۱۹۰۷ تا ۱۹۳۳ ضرب شده. این سکه به عنوان زیباترین سکه ساخته شده در امریکا معروف است.



گفته می شود ۱۲۳۶۷ عدد از این سکه در سال ۱۹۰۷ ساخته شد. در حالی که ۴۴۵۵۰۰ عدد سکه دوعقابی در تاریخ ۱۹۳۳ ضرب شد. به علت تغییراتی که در قوانین جاری آن زمان اتفاق افتاد و رکورد بزرگ اقتصادی هیچ یک از آنها وارد گردش در بازار نشد. این سکه ها به آسانی قیمت ۱۰۰۰۰ دلار را از آن خود کردند اما در یک حراجی اخیر ارزش یکی از آنها ۲۹۹۰۰۰۰ دلار تعیین شده بود.








سکه فرمانیه







سکه براشر دابلون با علامت EB بر روی سینه عقاب




این سکه نیز از جنس طلاست که در سال ۱۷۸۷ با علامت EB بر روی سینه عقاب ضرب شده است. داستان این سکه بسیار جالب است. در سال ۱۷۸۷، مردی طلا و نقره ساز به نام افریم براشر (Ephraim Brasher)، عریضه ای برای ایالت نیویورک فرستاد با این مضمون که سکه ها را از جنس مس ضرب کند و از آنجایی که حاکمیت ایالت با این موضوع موافق نبود، پیشنهاد او را رد کرد.




براشر از این جهت که نه تنها برای خودش سکه ضرب می کرد بلکه سکه های دیگران را هم که برای او می فرستادند می ساخت، شناخته شده بود. یکی از سکه های ساخته شده توسط او که پیدا شده ۶/۲۶ گرم وزن دارد که ۱۷/۹ گرم آن از طلاست.





این سکه در سال ۱۹۸۱ به قیمت ۶۲۵۰۰۰ دلار فروخته شد و سرانجام سکه به قیمت ۲۹۹۰۰۰۰ فروخته شد.





سکه نیکل ۱۹۱۳ (سر آزادی)




سکه نیکل ۱۹۱۳ با تصویر سر مجسمه آزادی، یکی ازگرانقیمت ترین سکه ها در جهان است که سکه کمیاب ۵ سنتی امریکاست به خاطر ضرب محدودش در سال ۱۹۷۲، یک عدد از این نوع کمیاب یکصد هزار دلار قیمت گذاری شد و در سال ۱۹۹۶ یگ عدد دیگر رکورد قبلی را شکست و یک میلیون دلار امریکا قیمت گذاری شد.

گفته می شد که که اگر یک سکه از این نوع در شرایط عالی وجود داشته باشد، قیمت آن تا ۲۰ میلیون دلار هم می رسد و یکی از گران‌ترین سکه‌های جهان است

در سال ۲۰۰۳ یکی دیگر از آنها ۳ میلیون دلار و بالاخره در سال ۲۰۱۰ به قیمت ۷/۳ میلیون در حراجی عمومی فروخته شد. گزارش شده که فقط ۵ عدد از این سکه وجود دارد که ۲ تای آن در موزه و ۳ تای دیگر آن در کلکسیون های شخصی نگهداری می شود.









سکه فرمانیه





سکه Eid Mar (سکه عید مارس):



این سکه نقره که توسط بروتوس به مناسبت ترور ژولیوس سزار ضرب شده است، در سال ۲۰۲۱ به قیمت ۴٫۲ میلیون دلار فروخته شد.




سکه دلار نقره ۱۸۰۴ کلاس یک



این سکه کمیاب متعلق به کلکسیونی است که قبلاً ذکر کردیم. این سکه در سال ۱۸۳۴ ضرب شده و در سال ۲۰۱۰ به مبلغ ۳۳۷۵۰۰ میلیون دلار فروخته شده است.



رکوردهای حراج گران‌ترین سکه‌های جهان




بالاترین قیمت پرداختی برای یک سکه: 10 میلیون دلار برای سکه Flowing Hair Dollar در سال ۲۰۱۳٫




بالاترین قیمت پرداختی برای یک سکه باستانی: 4.2 میلیون دلار برای سکه Eid Mar در سال ۲۰۲۱٫



یکی از گران‌ترین سکه‌های جهان طلای ضرب‌شده در ایالات متحده: ۲۰ میلیون دلار برای سکه Double Eagle در سال ۲۰۲۲٫




شما میتوانید در بخش سرمایه گذاری امن به وب سایت گروه مالی و تجاری فرتاک به نشانی fartakfinance.ir  مراجعه کنید و اطلاعات کامل تری برای سرمایه گذاری بدست بیاورید 


.

همچنین شما میتوانید برای اطلاع از اخبار و قیمت ارز دیجیتال ، خرید و فروش تتر میتوانید به وب سایت آپرکس  به نشانی uperexe.com مراجعه کنید .




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *